Het logo van The New Standard

ZELF ALLES WIL­LEN OPTI­MA­LI­SE­REN? DAT IS KUT MET PEREN.

Growth Hacking

‘Growth Hacking’ is trending de afgelopen jaren en dat is nog steeds zo. Een mooi ‘buzzword’ waarbij mensen zich afvragen wat Growth Hacking nu eigenlijk is. Dat het met groei te maken heeft, dat is wel duidelijk. Sommige ondernemers en marketeers noemen het zelfs de toekomst van de marketing. Maar wat betekent het?

Growth hacking is een nieuw vakgebied dat zich uitsluitend richt op groei, gebaseerd op een datagedreven experimenteel proces. Een growth hacker verkent systematisch nieuwe groeimogelijkheden door het product te optimaliseren.

Er zit echter een verschil tussen growth hacking en marketing:

1.

Een growth hacker richt zich op de eerstvolgende groeimogelijkheden, terwijl marketeers het vaak al te druk hebben met de huidige dagelijkse marketing en branding.

2.

Een growth hacker gebruikt de hele funnel, inclusief Retentie en Referral, waarbij de meeste marketeers kijken naar Awareness en Acquisitie.

3.

Een growth hacker voert kleine experimenten uit; hij test welke richtingen het beste werken/het meeste potentieel laten zien, waarbij een marketeer vaak werkt aan grotere, langdurige projecten.

4.

Een growth hacker werkt datagedreven, waar dat voor de meeste marketingafdelingen niet het geval is.

5.

Een growth hacker heeft meer technische vaardigheden, zoals programmeren, tooling en automatisering in huis.

The New Standard levert Growth Hacking als dienst. Zie het maar als de mest die bij het plantje moet om groot te kunnen worden. Onze Growth Hackers zorgen ervoor dat jouw plantje een boom wordt waarvan het goed vruchten plukken is!