De Whatson strategie van jou

Zoals je weet, speuren we het internet voor je af op zoek naar bruikbare acquisitie data. In dit blogstuk vertel ik je meer over hoe we in de toekomst jouw campagnes naar een hoger niveau tillen.

Future proof

Om te beginnen is het niet ‘future proof’ om in de toekomst acquisitie berichten per mail te blijven versturen. De eerste benadering kan nog steeds verricht worden in de normale volumes (bijvoorbeeld 100 per dag), maar je lijkt mij een persoon die net als wij volgens de regels van onze overheid wil spelen. Daarom heeft het eerste contact niet meer als doel ‘verkopen’, maar ‘wijzen op iets leuks’. Dit betekent concreet dat we onze volumes wettelijk gezien drastisch kunnen opschalen.

Opschalen

Naast het wettelijk gezien mogen opschalen, moet onze capaciteit dit ook toestaan. Om van jouw huidige aantal (bijvoorbeeld 100 per dag), naar bijvoorbeeld 1000 per dag te gaan, hebben we aanzienlijk meer rekenkracht nodig om te scrapen. Daarom plaatsen we jouw software op een server in Europa, die ons toelaat om 24/7 en met meerder ‘cores’ te scrapen.

Meetbaarheid

Dankzij de nieuwe mogelijkheden met Whatson, kunnen we nu vanuit al jouw acquisitie mailboxen met jouw domeinnamen meten hoe vaak berichten worden geopend, doorgestuurd en op gereageerd wordt. Vervolgens biedt acquisitie op een webpage van jouzelf weer veel nieuwe mogelijkheden tot meten. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat we weten of de mailtitel, tone-of-voice, trigger, pagina-indeling, het aanbod, de call to action, etc. verbeterd kunnen worden.

Web personalisatie

De website personaliseren in plaats van een acquisitie bericht heeft meerdere voordelen. Ten eerste kun je veel meer informatie kwijt dan in een enkel bericht omdat het prettiger scrollen is en je dus niet iemand afschrikt met een blok tekst. Ten tweede kun je alles in je eigen huisstijl gieten. Ten derde kun je opt-ins genereren door simpelweg call to actions toe te voegen, hierdoor kun je nu dus wél legaal commercieel contact oppakken. Als laatste mooie bijkomstigheid lijkt het alsof je veel meer werk hebt gestoken in de benadering, terwijl dat eigenlijk niet zo is ? Over het tonen van persoonsgegevens hoef je je geen zorgen te maken, want alleen de ontvanger van de link ziet zijn of haar gegevens op jouw site.

Kosten

Al deze extra opties moeten bedacht, uitgewerkt en ingesteld worden. Dat doe ik graag voor je. Ook het hele nieuwe optimalisatieproces, wat we serieus aan gaan pakken zit inbegrepen in de no-cure-no-pay afspraak. Al deze werkzaamheden verricht ik omdat ik vertrouwen heb in onze samenwerking. Wél is het zo dat de wijzigingen om future proof te werken (servers, licenties, mailboxen/verzendingen, etc.) veel extra kosten met zich meebrengen. Daarom moet ik naast de leadprijzen een basisabonnement vragen van €395,- per maand, slechts om kosten te dekken. Daar tegenover staat: veel hogere volumes, hogere conversies, meer optimaliseren en 100% future proof werken.